skip to main |
skip to sidebar
Мултилевъл маркетингът не е точно надомна работа, но предимството при него е, че може да си работи както от дома, така и по кафета и заведения. Какво представлява Мултилевъл маркетингът?
Преди да обясня за него ще ви дам малко кратки примери по финансова грамотност.
Още края на 10 ти век италианският учен икономист Вилфредо Парето открива едно правило, което и до днешни дни остава в социологическите проучвания под името "Правилото 80/20", известно още като Законът на елита. Най-просто обяснено това правило гласи, че 20% от хората в едно общество произвеждат и управляват 80% от активите и имуществото, а разгледано обратно 20% от хората създават 60% от проблемите и загубите на населението. Т.е. в глобален аспект това означава, че 20% от инвестираните в някой проект ресурси допринасят 80% от ползите и резултатите.
Интересното е, че в съвременното общество се наблюдава едно изкривяване на правилото на Парето, а именно, че 10% от хората притежават и управляват активите на цялото общество.
Защо е така? Статистическите изследвания показват, че само 10% от хората са финансово грамотни, за сметка на останалите 90%. Поради тази причина елитът се състои от много малко, но много богати хора.
Всичко това идва да покаже, че пътят към богатството минава през лекциите по финансова грамотност.
Да разгледаме двете страни на монетата.
Актив - това е нещото, което пълни джоба ни.
Пасив - това е нещото, което вади парите от джоба ни.
Нека да видим как американският инвеститор и финансов гуру Робърт Кийосаки представя категоризира начините за генериране на активи в обществото - принципът на парите.
Първата и най-обширна категория хора са тези, които печелят парите си с наемен труд. Примерно това са асистенти, шофьори, работници, т.е. всички, които работят за някой друг. Ключовата дума в разсъжденията на този тип хора е сигурност. 90% от хората разсъждават: работа =>доходи от едната страна на монетата и разходи=>проблеми от другата страна.
Втората категория хора собствениците на малък бизнес. Те разсъждават: "На вълка му е дебел врата, защото сам си върши работата". Положителното в собственият малък бизнес е, че човек работи сам за себе си. Отрицателното е, че работи сам. Да работиш сам на практика означава, че всеки един момент, в който не работиш генерираш загуба на пари. Най-добрият пример за това са зъболекарите. Работят ли изкарват добри пари, но ако примерно решат да отидат на море непрекъснато се терзаят от мисълта: "Този час съм назад с 50 лв, следващият час ще съм назад с още 50 лв." и така, докато трае почивката. Е що за почивка е това?
Третата категория хора са собствениците на бизнес вериги . Всеки знае кои са Кока Кола или кои са Майкрософт. Собствениците на тези вериги са успели да разширят своя малък бизнес до голяма бизнес система, която работи за тях, дори когато спят, защото са привлекли множество потребители, които да купуват техните продукти.
Четвъртата категория хора са инвеститорите. Те са елитът. Те са успели да инвестират големи суми в най-различни предприятия, които непрекъснато им носят възвращаемост и активи.
За да бъде човек преуспял инвеститор е нужен голям свободен оборотен капитал и достатъчно финансова грамотност къде този капитал да бъде вложен, така че да носи постоянни и неснижаеми активи.
Целта на лекциите по финансова грамотност е да ни обучат как да преминем от левия бряг на хората работещи наемнически труд, към десния бряг на хората с освободено мислене и големи доходи. Повечето от хората просто не желаят да се освободят финансово тъй като доходите от наемен труд и собствен малък бизнес идват сравнително бързо. Големите пари идват бавно и за това е нужно търпение, постоянство и ум.
Тук е и мястото на Мултилевъл маркетингът.
Всеки един от нас прави Мултилевъл маркетинг всеки ден без дори да знае. Ще попитате как така? Много лесно. Всеки ден вие препоръчвате на приятели и познати магазини, козметика, продукти или медикаменти, но на никого дори не му е хрумнало да ви плати за направената реклама. Мултилевъл маркетингът ви поощрява да рекламирате даден продукт, но с тази разлика, че за това ви се плаща. Всичко е въпрос на вътрешна нагласа да се научим как се изгражда актив, който да работи за нас дори, когато си почиваме. Не става с много работа. Става с малко работа, но свършена с ум. Можете да работите и докато си пиете кафето.
Как? Като излизате с приятели на срещи и приятни разговори и им разказвате за своята работа.
За повече информация и как да започнете посетете този сайт: Работа за теб
Posted in: Мултилевъл маркетинг